Touchngo Logo TNGD Logo
e-Refund

Important Notes:

  1. Touch 'n Go's e-Refund service is available for customers who have registered their Touch 'n Go card on MyTouchnGo Portal.
  2. If you are a new customer or an existing customer that has yet to register, click here.
  3. Upon registering your Touch ‘n Go card on MyTouchnGo Portal, you will be able to monitor your transactions, view your e-statements, update your personal details and secure your balance in the event your card gets lost/stolen.
  4. Your e-Refund payment will be credited to your preferred account based on the following:
    Account Type Details
    Malaysian Account Holder
    • Please ensure your Bank Account Holder’s Name and Customer ID matches the registered card owner’s details.
    * Payment to a Third-Party Account is not allowed.
    Non-Malaysian Account Holder
    • Payment to a foreign bank account will be made via Telegraphic Transfer (TT).
    • Please ensure the Bank Account Holder’s Name, Bank Account Number, Bank Name, Bank Address and Swift Code matches the registered card owner's details
    * e-Refund to a non-Malaysian Account is only applicable for a refund amount of more than RM100.
    Touch 'n Go eWallet
    • Please ensure that your NRIC number and contact number registered on MyTouchnGo Portal matches your verified details on your Touch 'n Go eWallet account.
    * e-Refunds to Touch 'n Go eWallet is only applicable for verified Touch 'n Go eWallet accounts
  5. e-Refund requests will be processed within (30) days from the date of submission.
  6. For lost/stolen Touch ‘n Go card e-Refund requests, the amount eligible for refund will be based on the available card balance on the date of the e-Refund form submission.
  7. For further assistance, please get in touch with us via:
    • Email: careline@touchngo.com.my
    • Facebook and Twitter, @MyTouchnGo

Click here to begin your e-Refund process.

Maklumat Penting:

  1. Perkhidmatan e-Refund Touch ‘n Go ditawarkan kepada pelanggan yang telah mendaftarkan kad mereka di MyTouchnGo Portal.
  2. Jika anda merupakan pelanggan baru atau pelanggan yang sedia ada yang masih belum mendaftar, klik di sini.
  3. Setalah mendaftar kad Touch ‘n Go anda di MyTouchnGo Portal, anda boleh mengurus kad anda dengan melihat transaksi anda, semak e-penyata anda, kemas kini maklumat peribadi anda dan mendapat balik baki jika kad anda hilang atau dicuri.
  4. Pembayaran e-Refund akan dikreditkan ke akaun pilihan anda dengan syarat berikut:
    Jenis Akaun Maklumat
    Pemegang Akaun Malaysia
    • Sila pastikan Nama Pemilik Bank Akaun dan ID Pelanggan sama dengan butiran pemilik kad berdaftar.
    * Pembayaran e-Refund ke Akaun Pihak Ketiga tidak dibenarkan.
    Pemegang Akaun Asing
    • Pembayaran kepada akaun bank asing akan dibuat melalui Pindahan Telegraf (TT).
    • Sila pastikan nama Pemegang Akaun bank, Nombor Akaun Bank, Nama Bank, Alamat Bank dan Swift Code sama dengan butiran pemilik kad berdaftar.
    * Pembayaran e-Refund kepada Pemegang Akaun Asing hanya buat jumlah bayaran balik melebihi RM100.
    Touch 'n Go eWallet
    • Sila pastikan Nombor Kad Pengenalan dan Nombor Telefon yang didaftar di MyTouchnGo Portal sama dengan butiran di akaun Touch 'n Go eWallet yang telah disahkan.
    * Pembayaran e-Refund ke Touch 'n Go eWallet hanya buat akaun Touch 'n Go eWallet yang telah disahkan.
  5. Permohonan e-Refund kad Touch 'n Go anda akan diproses dalam tempoh (30) hari bermula daripada tarikh penghantaran borang e-Refund oleh pelanggan.
  6. Bagi permohonan e-Refund buat kad Touch 'n Go yang hilang atau dicuri, jumlah pembayaran balik baki kad adalah berdasarkan kepada jumlah nilai yang direkodkan pada tarikh permohonan e-Refund tersebut.
  7. Bagi bantuan selanjutnya, sila hubungi kami di:
    • Emel: careline@touchngo.com.my
    • Facebook and Twitter, @MyTouchnGo

Tekan sini untuk memulakan permohonan e-Refund anda.